torsdag 26 februari 2009

Pizzabak

Till middag idag bakade vi pizza, vilket innebar att jag fick inviga min nya baksten. Den tidigare, som jag fick i julklapp, har tyvärr fått en spricka. Som tur var gick den att reklamera, och jag fick en ny från företaget (tack!). Min nya baksten ser lite annorlunda ut, det innehåller kopparfärgade stänk och är mer grovmönstrad.

I pizzan blev det parmaskinka, champinjoner, tomatsås, ost och lite paprika. Tomatsåsen är enligt recept från Jamie Oliver "the quickest tomato sauce", smakrik, men inte så snabb att göra som det låter på namnet. Skillnaden mellan parmaskinka och annan lufttorkad skinka är förresten att parmaskinkan endast innehåller skinka och salt, alltså inte konserveringsmedel och sånt.

Så här såg den ut veckad och gräddad. Av någon anledning blev den inte lika luftfylld som den har blivit tidigare gånger, men den var lika god.

Dessutom bakade vi en panpizza med tonfisk att ha med i matlådan till imorgon. Den var knepig att få över till bakstenen, men ser aptitlig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar