torsdag 26 februari 2009

Ekoläsk och kakao

Idag skickade jag ett mail till Coop och frågade varför Änglamarks kakao innehåller surhetsreglerande medel. Jag tycker att det verkar underligt att ekologisk kakao ska innehålla en tillsats som inte finns i "vanlig" kakao (de innehåller arom däremot, vilket också är skumt).

Jag tycker att det är roligt att hitta nya ekologiska varor i affären. Ibland blir det så att jag köper en ekologisk vara bara för att jag inte har sett någon sådan i ekologisk form förut. Mitt senaste fynd var ekologisk läsk på Konsum, som det var nedsatt pris på.

Inga färgämnen eller aromer naturligtvis. Den fanns också som apelsinläsk, och man slipper alla konstiga stabiliseringsmedel och annat som finns i de flesta sorters apelsinläsk. Dessutom var den mycket god att dricka -och citron/lime smakar verkligen lime, och inte konstgjorda aromer.

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna höra vad coop sa om det surhetsreglerande medlet. skriv gärna när du fått svar.
    Har du hört om rå kakao ekologisk så klart, that is the shit. All näring kvar och fantastisk potential.

    SvaraRadera