onsdag 25 februari 2009

Inspiration till bloggen

Nu är jag med blogg. Så här i mitt första inlägg borde man kanske reda ut vad bloggen egentligen ska handla om. Jag har tänkt att skriva lite om matlagning och bakning, men även om andra saker som jag finner intressanta i min tillvaro.

Vad det gäller mat så är mitt ideal att maten ska vara ekologisk, fri från tillsatser och helst närproducerad. Vilket man naturligtvis inte lyckas med fullt ut, men man kan ju göra sitt bästa.

Min inspiration vad det gäller mat är Jamie Oliver, och hans projekt med Ministry of Food. På hemsidan (www.ministryoffood.com) finns det recept på flera olika enkla recept som vem som helst kan lära sig.

När det gäller kampen mot tillsatser i maten är jag naturligtvis inspirerad av Mats-Erik Nilsson som har skrivit Den hemlige kocken och Äkta vara (www.aktavara.org).

Välkommen åter till min blogg.

1 kommentar:

  1. Ska jag länka från min blogg? Har inte några länkar där ännu, men funderade på att lägga upp ett par. Till bloggarna jag läser eller så.

    SvaraRadera